mandag 23. januar 2012

Egg

Dagens oppgave gikk ut på å ta bilder av egg. Hovedfokuset gikk på lys og refleksjoner, men også plassering, omgivelser og form. Med et egg kan du gjøre så utrolig mye forskjelligt. Formen og fargen er ikke mye å skryte over. Men med kreativiteten og fantasien på plass kommer du til og med langt med egg.



Her har jeg fotografert enkelt og greit egget sammen med fjær. Lyset som treffer egget er reflektert lys. Synes det ble et stilig resultat å tilføye fjærene, og når jeg redigerte fargene om til Sepia ble hele bildet mykt og varmere enn det var i utgangspunktet. Ellers har jeg lagt til mer skygge og kontrast i bildet, for å fremheve formene.



Her har jeg vært ute i snøen å tatt bilder i direkte sollys. Det jeg likte så godt med dette bildet var at den glatte overflaten til egget kommer sterkere frem i snøkrystallene. Det er et veldig rent bilde, og det gjør at kontrastene fra lyset kommer bra frem. Også her har jeg redigert litt skygge og kontrast. Men mye var ikke nødvendig pga det sterke sollyset fra siden.



Dette er mitt favoritt bilde. Jeg elsker fargene og hele konseptet og renheten. Det er ikke mye som skjer i dette bildet, men likevell er det underholdene. Nesten litt grafisk. Og måten eggene gjenspeiler i flaten gir bildet litt mer liv. Nesten ingenting er gjort i dette bildet. Untatt litt forskarpning av kontraster.



Dette var en av de siste bildene jeg tok. Så da bestemte jeg meg for å leke litt med det som var igjen. Dette er også et veldig rent bilde, med den knall gule plommen som løfter bildet litt opp. Bildet er tatt inne, slik at lyset som treffer er reflektert. Jeg har justert litt på kontrast her. Jeg har også brukt metning for å forsterke fargen til plommen.

Jeg blir bare mer og mer forelsket i dette faget. Det er så mange muligheter når du skal fotografere noe så enkelt og kjedelig som ett egg. Gleder meg allerede til neste oppgave!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar